peter nordström ART DIRECTOR / DESIGNER / VISUALIZER
BAKGRUND
Jag har en lång erfarenhet som Art Director på flera olika reklambyråer b.la som en av grundarna till reklambyrån food&friends. Utveckla koncept, bygga varumärken, kampanjer och design har varit mina arbetsområden. Jag brinner för idéer där skissen är mitt redskap, och erfarenheten min bakgrund.
VAD JAG GÖR
Jag deltar som ett kreativt bollplank med skisser för att visualisera b.la produktidéer, koncept, innovationer, kampanjidéer, förändringsprocesser för företag, varumärken och organisationer. Deltar i workshops, innovations- och idémöten med skisser. Jag skapar visuella underlag för att ta idéer vidare. Ser mig mer som idémänniska än som illustratör. Länge leve handskissen !
KONTAKT
070 3740912 peter@studionordstrom.se
Jag har haft förmånen att få jobba med Peter i många olika uppdrag. jag gillar att jobba med Peter eftersom han är visionär, noggrann och engagerad. Han utforskar uppdraget och bidrar i alla steg av processen till att förtydliga och förenkla problemställningen så att man snabbt ringar in kärnfrågan och kan titta på olika tillvägagångssätt att lösa problemställningen. Peter är öppen, frågvis och strukturerad i sitt arbetssätt. Det är lätt att jobba med Peter för att han är lyhörd, ödmjuk och klarsynt. Han vågar också se förbi uppdraget och föreslå lösningar som inte är de förväntade självklara alternativen. Många av de lösningar Peter föreslår är banbrytande och visionära, utan Peters hjälp hade inte resultatet av mina uppdrag blivit så bra som de blir när man jobbar med Peter! Karin Granlund Senior brand manader Arla Foods
Peter är lätt att arbeta med och skapar fantastiska skisser. Han är snabb, flexibel och har enkelt att väcka de tankar man har till liv. Djupet och enkelheten i skisserna gör att resultatet skapa magi. Joakim Amadeus Olsson Team leader at Lynxeye Brand Solutions
Vi jobbade tillsammans med Peter i ett projekt där vi utförde ett antal workshops med tvärfunktionella grupper för att diskutera företagets kärnvärden och vision, samt skapa en gemensam riktning för företaget i stort. Peter var med oss under workshopdagarna, han gick runt bland grupperna och skissade vad de talade om. Genom att visualisera deltagarnas idéer monumentalt, flöt diskussionerna på lättare samt det gjorde det enklare för grupperna att presentera och återberätta vad de talade om för resten av deltagarna. Efter workshoparna så bearbetade Peter, tillsammans med oss bildmaterialet och tog fram en rad illustrationer av vad vi kommit fram till. Det blev otroligt kraftfullt att använda dessa bilder i den fortsatta interna kommunikationen rörande projektetr, och gjorde att vi kunde behålla stämningen, känslan och energin vi haft under workshopdagarna vid liv långt därefter. Sofia Sundström Customer Experience at Bambora